Obowiązek opracowania i wdrożenia Polityki Bezpieczeństwa Ochrony Danych Osobowych spoczywa na każdym podmiocie przetwarzającym dane osobowe. Nie istnieje uniwersalny wzór takiego dokumentu – każda firma, czy organizacja ma swoją specyfikę i kulturę organizacyjną. Dlatego do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie, tworząc dokumentację wymaganą przez ustawę o ochronie danych osobowych, dostosowaną do specyfiki i potrzeb klienta.
W ramach wdrożenia Klient otrzymuje:
- Politykę Bezpieczeństwa Danych Osobowych
- Instrukcję zarządzania systemem informatycznym
- Ewidencję osób upoważnionych do przetwarzania DO
- Upoważnienia do przetwarzania DO dla pracowników
- Oświadczenia o zachowaniu poufności pracowników przetwarzających DO
- Umowy powierzenia przetwarzania DO
- Zgłoszenie zboru lub ABI do GIODO
- i inne dokumenty potrzebne do realizacji wytycznych Polityki Bezpieczeństwa